Jeżeli nie znasz zbyt dobrze Google Ads i reklamę w wyszukiwarce powierzasz w pełni agencji, która raportuje skuteczność w oparciu i ilość kliknięć w zlecone słowa, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Tak wygląda przykładowa prognoza dla tych samych słów w różnych typach dopasowania. Różnica między dopasowaniem przybliżonym, a dopasowaniem do wyrażenia, sięga kilku tysięcy wyszukiwań miesięcznie. Ciekawym przypadkiem jest tu słowo “konferencje w górach”, które w dopasowaniu do wyrażenia (zapisane w cudzysłowie) ma bardzo niski potencjał. Za to w dopasowaniu przybliżonym wydaje się bardzo obiecujące. Podniesienie maksymalnej stawki CPC spowodowałoby zwiększenie potencjalnej liczby wyświetleń, ale dysproporcja między typami dopasowań i tak pozostałaby ogromna. Na takie przypadki należy szczególnie uważać – można stracić sporo pieniędzy na bardzo oddalone od intencji zapytania.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jakie słowa kluczowe rzeczywiście doprowadziły do kliknięcia w Twoją reklamę, poproś agencję o raport wyszukiwanych haseł. Widać w nim między innymi, które słowa spowodowały kliknięcie, jakie dopasowanie jest za to odpowiedzialne, czy dane słowo jest dodane do kampanii, lub czy zostało wykluczone. Poznasz także ilości kliknięć i inne statystyki słów. Powyżej dość typowy przypadek, gdzie dla słów “hotel + miasto” pojawiają się kliknięcia z zapytań o obiekty konkurencyjne. Należy ocenić, czy są to hotele kierujące swoją ofertę do tego samego segmentu co nasz hotel i czy w ogóle chcemy w ten sposób reklamować się na nazwę konkurencji.
Nawet stosując typy dopasowania pozwalające na wyświetlenia reklamy w odpowiedzi na różne odmiany słowa kluczowego, czasem warto dodać wybrane odmiany jako osobne słowa kluczowe. W ten sposób możemy lepiej kontrolować dostosowanie stawek za kliknięcie w różne odmiany słowa.