Zanim będzie możliwe wysyłanie różnych wiadomości do różnych osób, konieczne jest posegmentowanie bazy odbiorców. Tymczasem hotelowe bazy adresów bardzo często składają się tylko z… samych adresów e-mail! A przecież gość zostawia w hotelu dużo wiarygodnych informacji. Wszystko, wraz z adresem e-mail, jest w PMS’ie. Wystarczy eksportować te dane. Adresowi mogą towarzyszyć takie informacje jak: imię, miasto, województwo, płeć, wiek, data urodzenia, stan rodzinny (czy ma dzieci), kanał rezerwacji, typ pobytu (np. spa, rodzinny, we dwoje, bez pakietu), nazwa pakietu pobytowego, data ostatniego pobytu, kwota wydana na pobyt, kwota wydana na usługi dodatkowe – wymieniając tylko podstawowe. Każda z tych informacji może posłużyć do wydzielenia przeróżnych grup odbiorców, do których można później dostosować oferty. Nie ograniczajmy się do importowania listy adresów od dostawcy silnika rezerwacji.