www.woinskispa.pl (wykonanie www.zuu.systems) – Położenie hotelu nad jeziorem, z dostępem do prywatnej plaży, to najbardziej wyraźna cecha pozytywna hotelu. Podkreślanie jej przy pomocy pięknych zdjęć i dedykowanych sekcji sprawi, że gość na pewno nie zapomni o tym dokonując wyboru.
Skąd mam wiedzieć, jak myśli mój gość?
W niektórych branżach łatwo można wpłynąć na sposób myślenia klienta. Np. wysyłając do przetestowania dwa produkty i żądając za jakiś czas oddania jednego z nich, uruchamiamy w głowie klienta myślenie o odrzuceniu jednej z opcji. W branży hotelarskiej niestety nie mamy na to wielkiego wpływu. Na szczęście ludzie przejawiają tendencję do myślenia w kategorii dokonywania wyboru, nie dokonywania odrzucenia. Jest to w pewnym sensie opcja domyślna, odruchowa do tego stopnia, że wyraźny odsetek osób poproszonych o dokonanie odrzucenia, automatycznie rozpoczyna procedurę wyboru (w drugą stronę efekt ten jest znacznie słabszy). Na naszą korzyść działa również fakt, że hotel zawsze trzeba wybrać ostatecznie jeden. Dokonując selekcji spośród np. 5 opcji, większość osób skupia się na wyborze jednej, a nie odrzuceniu czterech. Badania wykazały, że nawet gdy instrukcja jasno nakazuje odrzucić cztery opcje, ludzie automatycznie postrzegają to jako zadanie wyboru jednej z pięciu, a nie odrzucenie czterech z pięciu opcji. Pozostaje nam więc liczyć na automatyczne myślenie naszych gości i… skupić się na mocnych stronach hotelu!
Podkreślaj zalety, likwiduj wady.
Z zaprezentowanego badania wynika dla nas kilka ważnych wniosków. Po pierwsze, warto podkreślać pozytywne cechy swojego hotelu. Po drugie, nie można wypadać przeciętnie na tle konkurencji. Po trzecie, korzystniej jest znaleźć się w sytuacji, w której gość dokonuje wyboru, a nie odrzucenia. I po czwarte – najlepiej nie mieć wyraźnych wad, jeżeli już znajdziemy się w sytuacji odrzucenia. Mając w pamięci te kilka zasad, spójrz jeszcze raz na opisy swojego hotelu na własnej stronie www, w OTA, zakupach grupowych czy portalach turystycznych. Zobacz jak Twój hotel wypada wszędzie tam, gdzie gość zestawia go z konkurencją. Postaraj się, aby wszędzie widoczne były szczególne zalety Twojego obiektu. Mów o nich głośno i wyraźne, a staną się naturalnym powodem do wyboru.
- Zastanów się, jakie są mocne cechy Twojego hotelu? Co wyróżnia go na tle konkurencji?
- Wybierz kilka cech na których się skupisz.
- Przeanalizuj dokładnie opinie na temat swojego hotelu. Goście powiedzą Ci, co jest dla nich ważne.
- Poszukaj miejsc na swojej stronie www, w których możesz pokazać te cechy. Jeśli teraz takich nie ma, stwórz je.
- Przyjrzyj się, w jaki sposób OTA pokazują zalety hoteli. Z pewnością znajdziesz dobre inspiracje!
- Zadbaj o wyraźną i prostą prezentację zalet. Mów wprost, co jest Twoją zaletą.
- Postaw się w roli gościa i szukaj nowych kontekstów do porównań. Dla gościa dokonującego wyboru, cechą pozytywną jest nie tylko dobra kuchnia, czy świetny aquapark. Może być nią również ilość pozytywnych opinii, rekomendacje od znajomych, lokalizacja, wystrój pokoju, rozpoznawalność marki i wiele innych cech, nie będących wprost cechą hotelu i nie zawsze zależnych od Ciebie.